Nemrég a híres amszterdami Neu Now összművészeti fesztiválon is alkalmad volt bemutatkozni
a porcelánjaiddal. Most mi vagyunk kíváncsiak arra, hogyan születtek meg a kollekciók.
A Winter Blooming egy egyetemi projekt eredménye, és mivel a féléves munka után úgy éreztem, hogy még messze nem értem a végére ennek az izgalmas alkotási folyamatnak, ezért diplomamunkaként tovább folytattam a kísérletezést. Az alapgondolatot az Abstract Nature felhívása jelentette: tervezzünk egy olyan tálalóeszköz-együttest, amit természeti jelenség inspirált és kapcsolódik a gasztronómia krémjének számító fine dininghoz.
Te hogyan közelítettél a feladathoz?
Mivel elég szabadon foghattuk fel a tervezést, így én a képzőművészet irányából közelítettem, és a tárgyak felületére fókuszáltam. Amikor Sárközi Ákos séf csatlakozott a munkához, új fordulatot vett a történet, mert az is fontossá vált, hogy a porcelánjaim az éttermi környezetnek is megfeleljenek. A Michelin-csillagos Borkonyha séfjének segítségével közelebbről is megismerhettem a professzionális konyha világát, közben pedig folyamatosan kísérleteztem a mázakkal az egyetem laborjában, és egyiket a másik után próbáltam.
Ekkora kihívást jelentett a kőzetszerű kristályos mintázat létrehozása?
Elég, ha azt mondom: több hónapig ismerkedtem a kristálymázzal. Még Halmos Ferencet is fölkerestem tanácsért, aki legalább harminc éve foglalkozik ezzel. A célom az volt, hogy a főként dekorációs tárgyakon alkalmazott kristálymázzal idézzem meg a kőzetkristályosodást a tálalófelületeken. Arra törekedtem, hogy a minták az ételek mellett is jól érvényesüljenek, ezzel párhuzamosan pedig úgy éreztem, hogy egyszerűsítenem kell a porcelánok formáit, különben elterelődik a figyelem a szuggesztív mintázatról. Így jutottam el a kúphoz, aminek a torzításával és csonkolásával játszottam. Diplomamunkám, a komplett ötfogásos menühöz tervezett Crystal kollekció már gömbölydedebb, letisztultabb és két kiöntő is csatlakozott a tányérokhoz, valamint a porcelán mellé bazaltot és üveget is társítottam egy-egy fogásnál. A részletgazdag mázazást továbbvittem, de a konyhai használatra is ügyeltem, hiszen elengedhetetlen, hogy a tányérok stabilan álljanak az asztalon, rakásolhatóságuk mellett pedig a méretük és a mélységük is lényeges. Tökéletesítgetni még mindig lehet, de éppen ez a szép a kerámiában.
Az alkotó további munkáit megtekinteheted weboldalán.
Szöveg: Füzesi Zsuzsa Fotó: Sebastian Kreuzer, Bakcsy Árpád
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat