hirdetés

Stílusos otthonok Kislakás Inspiráló helyiségek Dekor Megoldjuk Hírek Receptek WEBSHOP

hirdetés

Megújult a kölni 4711 Parfümház

A „kölnivíz” az illatvizek egyik speciális fajtájának összefoglaló neve. A név arra utal, hogy a lényeges gyártási lépések Kölnben történnek. A 4711 esetében ez természetesen még mindig igaz.

Interjú az a.s.h. Studio, kölni belsőépítészeti design stúdió vezető építészeivel, akik a 4711 Parfümház átalakítását tervezték és irányították.

Mik az a.s.h. legfontosabb ismérvei? Kérem, mutatkozzanak be egy kicsit.

2006 január óta mi, Astrid Kölsche és Silke Knodel vezetjük az a.s.h. stúdiót – és ezzel egyidejűleg három szakmai erősségünk került a középpontba: az építészet, a belsőépítészet és a világítástechnika. Az a.s.h. egyesíti magában a költői realizmust és a kontrasztokkal teli harmóniát. Ezen kívül figyelembe vesszük az ügyfél személyiségét, és ahhoz rendeljük hozzá az épített formát. Testreszabott koncepcióink ugyanakkor lehetővé teszik a mozgás szabadáságát illetve a zabolátlan fantázia szárnyalását is. Szolgáltatásunk egy projekt minden fázisát lefedi, a tervektől egészen az elkészült épületig.


Galériához klikk a képre!

Hogyan fogalmazná meg egy mondatban az a.s.h. filozófiáját?

Megtaláljuk a terek lelkét, és anyagot teremtünk köréjük.

Hogyan alakult ki a Mäurer & Wirtz Parfümházzal az együttműködés?

A Mäurer & Wirtz versenyt hirdetett a modernizálással kapcsolatban, és végül az a.s.h. mellett döntött. A 4711 Köln egyik legfontosabb cége, a márka kiemelkedő nemzetközi tiszteletetnek örvend. Hasonlóak vagyunk abban, hogy rendkívül  igényesek vagyunk a munkánkat illetően. Éppen ugyanúgy követjük a gyorsan változó trendeket, de közben hangsúlyt fektetünk a minőségre és a folytonosságra is. Így születnek a nagy klasszikusok. 

A modernitás és a történelem egészen különleges módon találkozik a 4711 Parfümház új helységeiben. Mit kellett itt figyelembe venni?

A 4711 Parfümháznak egészen egyéni karakterjegyei vannak: az emeletet övező gótikus ablakok szinte lebegnek, könnyednek és törékenynek tűnnek, ugyanakkor stabilak, és remekül alakíthatóak. Jövő és hagyomány találkozik itt – ezt kellett megőriznünk és átvinnünk. A színvilág a 4711 különleges kék színére épülve a „brémai kék” szimfóniája lett – utalva a márkára, de megjelenítve a vizet is, mint az élet keletkezésének szimbólumát. 

unnamed (1).png

Mely elemek voltak azok, amelyek megmaradtak eredeti enteriőrből, és miért?

Az egyik ilyen a közkedvelt illatos kút, amit újratervezünk és beillesztettünk az átfogó tervekbe. Nemcsak illatforrás, hanem inspiráció-forrás is, amelyből a 4711 Eredeti Kölnivíz csörgedez, és mivel mindig a Parfümház egyik legfontosabb márkajelzése volt, az is kell, hogy maradjon. Az a híres falikárpit is a helyén maradt, ami azt a 18. századi jelenetet ábrázolja, amikor a ház a 4711 nevet kapta. Bizonyára továbbra el fogja varázsolni a Parfümház vendégeit, ahogy a múzeum és az üzlet között található csodálatos lépcsőkorlát is.

Melyek Önök szerint a legalapvetőbb változások?

Az átalakítás óta a 4711 Parfümház világos építészeti koncepcióval rendelkezik, és ez egyfajta nyugodt nagyvonalúságot teremtett a térben. A termek átjárhatóak, nyitottak a városra és struktúrált alaprajzot alkotnak együtt. Az anyag és színválaszték letisztult, de közben mégis eredeti és autentikus. Mindez azt bizonyítja, hogy a Parfümház méltó lett a nevéhez, és csodálatos helyszínt nyújt a parfümöknek és az illatok tudományának. Ebben az értelemben egy opera színpadát vettük alapul: a kirakat dobozai pódiumként funkcionálnak, különböző valóságsíkok és kincsesládák jelennek meg, és még sok minden. Így lesz a koncepció stabil és könnyen variálható egyszerre. A 4711 híres csillárja is kiemelkedő dísze a térnek. 108 darab üres parfümös üvegcséből áll, emiatt varázslatos, történelmi hangulatot teremt. Az emeleten található a legillatosabb szoba. Ebben az orrnak, szájpadlásnak és a léleknek olyan izgalmas világot teremtő szobában helyezkedik el a múzeum és az üzlethelység – ami a vendéget helyezi a középpontba. A felújítás óta ki lehet menni a balkonra is, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik Köln belvárosára és a kölni dómra. Ahogy a fény beáramlik a hatalmas ablakokon, az a fönti térben egészen loft hatást ér el.

Sok márka működtet mostanában egy kiemelt, úgynevezett Flagship-Store üzletet – de mi az, ami a 4711 Parfümházat különlegessé teszi?

A 4711 Parfümház nem hasonlítható a legtöbb üzlethez, belső kialakításának köszönhetően inkább egy kiállítótérre vagy egy manufaktúrára emlékeztet. Ezen kívül nemcsak egy értékesítési pont, hanem az illatok tanulmányozását is lehetővé teszi. Megújulása után még ünnepi, esti rendezvények helyszíneként is megállja a helyét. A kölni épület a 4711 márka történetében jelentős szerepet játszik, hiszen minden itt kezdődött. A Parfümház és a múzeum ezer szállal kötődik a városhoz. Az üzlet zárása után is sokféle módon lehet használni a tereket.

Főként milyen anyagokat használtak az átalakítás során?

 Az újjáépítésnél elsősorban a természetes kő anyagát helyeztük a középpontba. A pultokra olasz márvány került. Ezen kívül sárgaréz, ezüstlakk és porszórt acél kerültek felhasználásra. Sötét és világos tölgyfa elemek váltakozása adja a természet által inspirált jelleget és mutatja a „vissza a gyökerekhez“ szemléletet. Ezzel a 4711 termékek természetességére, eredetiségére és hitelességére is utalunk. Tervezésünk többek között a régi klasszikus gyógyszertárakon alapult, amik izgalmas történeteket mesélnek a régi időkről.  

Van-e még olyan információ vagy anekdota, amit szivesen megosztana az érdeklődőkkel?

A kirakatrendezés nagy üzletházak tradícionális stílusában különösen nagy kihívás, és egyben premier volt az egész tervezőcsapatunk számára. A karácsonyi fantáziavilágunk digitális 3D installáció volt, és több adatot fogyasztott, mint az eddigi összes építészeti tervünk adatforgalma együttéve. Az egyes képek elkészítése néha három napot is igénybe vett. Az eredmény önmagáért beszélt.

Nézegess képeket a parfümházról az instagram és a facebookon is. 

CÍMKÉK: parfümház


hirdetés

EZT IS Ajánljuk
Világítás
Elegáns barokk csillár Marcel Wanderstől
A barokk sosem megy ki a divatból, időről-időre megújul, és a tervezők állandó ihletadójává vált. Íme egy lenyűgöző darab korunk egyik leghíresebb ...

Inspiráló helyiségek
Százéves fák ölelésében
Krisztináék egy olyan házra vágytak, amit buja kert vesz körül, akár a Paradicsomban. Ugyanakkor nem akartak nagyon messze költözni a fővárostól – ...

Stílusos otthonok
A békesség szigete
Ha egy házaspár a kétlaki élet mellett dönt, az nem jelenti azt, hogy egyik vagy másik városban le kell mondaniuk a kényelemről. Ezt tükrözi Renáta ...

Kislakás
Klasszikus lépések
Sikkes, stílusos és játékos is a divatlapokból ismert tyúklábminta, ami mozgalmassága miatt könnyen bevonható az optikai illúziókeltésbe. Ennek pedig ...

Praktikus ötletek
Hasítanak a belvárosi ingatlanok
A főváros pesti oldalának magjában a legkelendőbbek az ingatlanok – nem véletlenül. Aki befektetésként vásárol lakást, az V., VI. és VII kerületben ...

Megoldjuk
Öltöztesd a falakat!
A tapéta alkalmazása nem elhanyagolható lépés a belső terek kialakításakor, hiszen már bútorok nélkül is otthonos hatást kelt, sőt, berendezési ...







Fizessen elő a magazinra!

Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.



otthon.hu © 2019 – minden jog fenntartva

Stílusos otthonok Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Megoldjuk Praktikus ötletek Átalakítás Hírek Receptek

Impresszum    Médiaajánlat    Előfizetés    Kapcsolat    ÁSZF

Stílusos otthonok Kislakás Inspiráló helyiségek
Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali
Dekor
Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció
Megoldjuk
Praktikus ötletek Átalakítás
Hírek Receptek