Elsőként azt kell eldönteni, hogy most mindenképp el kell-e adni az ingatlant vagy várhat a dolog két-három évet. Ha ennél biztosan rövidebb idő alatt lesz szükség az eladásra, akkor érdemes minél hamarabb lépni, mert a későbbiekben még alacsonyabb árak lesznek jellemzőek. Már most kevesebbet lehet kérni sok ingatlantípusért, ez hatványozottan így lesz a jövőben. Az Ingatlanpáholy szakemberei összeszedték, mi mindenre kell figyelni, ha jó feltételekkel, gyorsan szeretnénk értékesíteni ingatlanunkat.
1. Stratégia
Minden ingatlanértékesítés első lépéseként meg kell határozni egy stratégiát: ennek része, hogy milyen áron, milyen csatornákon, milyen eszközökkel hirdetjük az ingatlant, mik a különlegességek, előnyök, mik a hátrányok és azokat hogyan kezeljük. Mit teszünk, ha nem jönnek a vevők, milyen kompromisszumokba vagyunk hajlandók belemenni. Ha ez megvan, akkor kezdhetjük el a megvalósítást.
2. Megfelelő ár
Mindig kulcskérdés volt és most a korábbiaknál is fontosabb, hogy az árat megfelelő szintre állítsuk be. Érdemes megnézni, hogy a környéken mennyibe kerülnek a hasonló kategóriájú ingatlanok, de fenntartásokkal kell kezelni a hirdetési oldalak árait, mert általában sokkal magasabbak, mint a valós érték. Ennek ellenére lehet kiindulópontként értelmezni őket. Folyamatosan figyelni kell a piacot, és ennek megfelelően, jó ütemben módosítani az árat, vagy a hirdetést.
3. Ingatlan felkészítése
Már a hirdetésekhez készült fotók esetében is nagyon fontos, hogy az érdeklődők a lehetőségekhez mérten egy rendezett, fényes, tágas otthont láthassanak. Nagyon alaposan rendet kell rakni és az ingatlan bemutatásakor is ezt a látványt kell megtartani. Érdemes néhány kiegészítővel, például párnákkal, virágokkal, dísztárgyakkal még harmonikusabbá tenni a teret. Ebben profi home staging szakemberek is a segítségünkre lehetnek és kis költséggel százezrekben mérhető árnövekedést érhetünk el általuk. A lerövidült értékesítési időről nem is beszélve.
4. Jó minőségű hirdetés
A jó ingatlanhirdetésben profi fotók, videók és akár 3D bejárás is megtalálhatók az informatív, jól megfogalmazott szöveg mellett. Nagyon fontos, hogy mindig legyen alaprajz is a képekhez csatolva.
5. Hirdetés a lehető legtöbb felületen
A profi ingatlanközvetítők harmincnál is több helyen hirdetik az általuk kezelt ingatlanokat és kiegészítő marketing eszközöket is bevetnek, például a közösségi médiában. Most még fontosabb, hogy minél több potenciális vevő lássa az ingatlanunkat. Nem elég csak a legnagyobb piactereken ingyenesen vagy minimális összeggel hirdetni.
6. Vevőjelöltek megfelelő kezelése
Nagy rutin kell hozzá, hogy ki tudjuk szűrni a komolytalan érdeklődőket, és ahhoz is, hogy minden egyes vevőjelöltet kellő odafigyeléssel tudjunk kezelni. Mert valljuk be, a tizedik lakásbemutatásnál az eladók már nem annyira lelkesek és ezt a másik fél is megérzi. Mégis meg kell tenni mindent, hogy jó benyomást keltsünk. Már a telefonhívás során fontos, hogy pozitív, energikus és jól informált, felkészült beszélgetőpartnerként lépjünk fel. Tudatosítani kell magunkban, hogy minden egyes jelölt lényegében egy ügyfél, akinek kezelni kell az igényeit.
7. Technikai részletek ismerete
Már az első vevőjelölt megjelenése előtt fel kell készülni a saját ingatlanunkból, például hogy milyen a szigetelés, mikor mi, milyen anyagokkal lett felújítva, milyen a lakóépület állapota. Érdemes előkészíteni a tulajdoni lapot, energetikai tanúsítványt is. Egy felkészültebb, igazi vevőjelölt sok kérdéssel fog érkezni, és ha nem tudunk válaszolni, az megrengetheti a bizalmat és ronthatja az értékesítés esélyét.
8. Korrekt információk
Fontos, hogy az ingatlan esetleges negatív tulajdonságait (pl. korábbi beázás, vitás kérdés a lakóközösséggel stb.) nyíltan vállaljuk fel, soha ne rejtegessük, titkoljuk őket. A legfontosabb, lényegi hibákat már a hirdetés szövegébe is bele kell írni, mert ezáltal máris szűrni tudjuk a komoly érdeklődőket. Ha ingatlaneladás után derül ki egy ilyen hiba, az eladónak felelnie kell érte.
9. Rugalmasság
A korlátozott kijárási lehetőségek miatt most olyan módszerek is egyre többször felmerülnek, melyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Gyakoriak a videós bejárások, melyek lehetnek élők vagy előre felvett anyagok. Az élő azért jó, mert a vevőjelölt felteheti menetközben a kérdéseit és azt mutatják meg neki, amit ő szeretne látni. Az előre felvett bejárás kicsit kötöttebb, de ez is hatékony szűrő lehet. Az újfajta bemutatási módok mellett abban is rugalmasságra van szükség, hogy mindig elérhetőnek kell lenni: ha korán reggel hívnak vagy késő este, illetve hétvégén, a potenciális vevőknek minden esetben a rendelkezésére kell állni.
10. Hozzáadott extrák
Ha szeretnénk kitűnni a tömegből, érdemes olyan eszközöket, extrákat használni, melyek emlékezetessé tesznek minket és az ingatlanunkat. Ez lehet a videós vagy 3D bejárás, az egyedi, ízléses dekorációk, a fantasztikus illat a lakásban, a mappába rendezett hivatalos iratok, a kedvesség és odafigyelés. Igen, már ilyen kisebb dolgokkal nagy eredményeket lehet elérni.
Nem könnyű a jelenlegi helyzet, de egyáltalán nem kezelhetetlen. Aktívan, a változásokat éberen figyelve, ki lehet belőle hozni a maximumot.
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat