Ezt mondják az előző évek tapasztalatai
A sporteseményeket megelőző időszakokban a nagy képátlójú készülékek iránt nő leginkább az érdeklődés. Amúgy is erős trend a nagy képátló felé való eltolódás, hiszen ezek a termékek jobbára a lakás közösségi terében, jellemzően a nappaliban kapnak helyet. Egy nagy helyiségben pedig kétségtelenül élvezhetőbb a nagy képernyő.
Az elmúlt évek nagy sporteseményei előtti, illetve alatti eladásai alapján úgy tűnik, hogy a 2018-as vb során összesen 62%-kal több televízió fogyott, mint az azt megelőző év azonos időszakában, a nagyobb képátlójú készülékek eladásai pedig 91%-os növekedéssel közel megkétszereződtek. Továbbá 87%-kal nőtt az olyan kiegészítők iránti kereslet is, mint a hangprojektorok. A tavalyi labdarugó-Európa-bajnokság némiképp speciális volt, hiszen ezt a világjárvány miatt 2020-ról 2021-re halasztva rendezték meg, így az Eb nem hozott magával olyan kimagasló növekedést, mint a vb – többek között azért sem, mert a 2020-as járványidőszak alatt sokan vásároltak új eszközt. A nagy kijelzős készülékek eladásai viszont így is 10% felett emelkedtek évről-évre, akárcsak a hangprojektoroké és egyéb kiegészítőké.
Mire figyel még a magyar vásárló?
Ugyan a vásárlók körében a képernyőméret a legfontosabb szempont a választás során, de nem az egyetlen.
Kijelzőtechnológia tekintetében a különböző LED-megoldások – MicroLED, MiniLED, OLED, QLED, QNED – szinte minden mást kiszorítanak a mai tévés piacról. A másik sokat hangoztatott szempont a választás során a felbontás. Full HD alatt a nagyobb gyártók készülékei között elvétve találni modelleket, a vásárlók nem is keresik az ennél alacsonyabbakat. Ugyanakkor a 4K és 8K készülékekből is egyre többet adnak el.
Egyértelműen az okos készülékeket, Smart TV-ket keresik a hazai fogyasztók is, hiszen a tévé már, mint monitor, mozivászon, élményforrás is üzemel. A streaming szolgáltatások terjedésével pedig ma már kevésbé kérdés, hogy megéri-e ilyen eszközt választani.
Az energiafelhasználást is egyre inkább figyelik a vásárlók. Az Euronics ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy a fogyasztásnál talán még fontosabb szempont, hogy milyen módban használjuk a készüléket – az ECO mód kedvezőbb fogyasztást biztosít, mint például a HDR mód, hiszen ez a kiemelt képminőség mellett jelentős többletenergiát igényel.
Végül fontos szempont az ár is. 32” alatti tévék esetében a vásárlók az 55 000 Ft-os árkategóriát keresik leginkább, míg a nagyobb kijelzőknél 42-55” között a 160 000 Ft az átlagos árkategória, de ebben a termékkörben leginkább a 150-250 000 forintos sávban keresik a termékeket az Euronics vásárlói.
Nő a televíziókiegészítők piaca is
A televíziók mellett a kiegészítők iránt is jól láthatóan nő az érdeklődés a nagy sportesemények előtt.
Az egyik legnépszerűbb kiegészítő-kategória a fali konzoloké. Ezek eladása is meredek emelkedést mutat, hiszen egyre több háztartásban a falra kerül a lapos készülék. Ennek köszönhetően nem kell a szobát még egy tévészekrénnyel is túlzsúfolni, kevesebb helyet foglal, könnyebb a takarítás, esztétikus, és emellett kényelmi funkciója is van annak, ha az eszköz kifordítható, így a legkülönbözőbb pozíciókból nézhető a tévénk.
Általános jelenség, hogy a televíziók egyre vékonyabbak, a dizájn pedig sokszor a hangminőség rovására mehet. Bár a gyártók igyekeznek a beépített hangszórók minőségét is folyamatosan javítani, a kiváló hangzás eléréséhez egy jól megválasztott hangprojektor, vagy akár több összeköthető Bluetooth-eszköz is hozzájárulhat.
Ez várható idén
„Az idei év abból a szempontból is rendhagyó, hogy a nagy sporteseményt nem nyáron tartják, amikor a szabadtéri kivetítőkön, vendéglátóhelyeken történő meccsnézés reális lehetőségként merül fel. Ezért idén a nappalikba fog beköltözni a meccshangulat. Ez – és természetesen a karácsonyi szezon – a jelenlegi energiaválság mellett arra is lehetőséget ad, hogy a tévékészülékeinket energiatakarékosabb eszközre váltsuk. Az elmúlt években ezen a téren is óriási fejlődés ment végbe, ezt a szempontot is érdemes figyelembe venni, ha lecserélnénk a televíziónkat” – mondta el Sebestyén Attila, az Euronics beszerzője.
A 2022-es adatok előrejelzései szerint, az idei évben újabb jelentős növekedés várható az értékesítésben: a 40-58”-es tévék esetén a nyári adatokhoz képest már szeptemberben elindult egy 7%-os emelkedés. Előreláthatólag ez a tendencia folytatódik, és a nagyképernyős tévék, ezek közül is a 55” felettiek lesznek a legnépszerűbbek idén is.
Végül pedig a kiegészítők terén is jelentős növekedésre számít az áruház. A 2022-es adatok alapján a tévékészülékek több mint 70%-ához vesznek valamilyen egyéb eszközt vagy szolgáltatást, például falitartó konzolt, okos, multifunkciós távirányítót, tévékhez kapható billentyűzetet, vagy éppen TV-előfizetést.
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat