Tudatosan szereznek be bútorokat a magyarok: új bútort a legnagyobb részük praktikus okokból vásárol, 71 százalék akkor, ha a régi tönkrement, 31 százalék pedig, ha költözik. Kevesen vannak, akik új verzió után néznek, ha megunták a régit (16 százalék) vagy, ha már nem trendi a meglévő (11 százalék). Kerti bútort pedig 18 százalék vásárolt legutoljára 2 éven belül – derült ki a JYSK reprezentatív kutatásából, amely a magyarok lakberendezési szokásait mérte fel.
A kutatás szerint a bútorvásárlást – így a kerti bútorok beszerzését is - leginkább meghatározó tényező az ár, a megkérdezettek közel fele, 44 százalék ezt jelölte meg a legfontosabb szempontnak. A kényelem végzett 17 százalékkal a második, a praktikusság pedig 15 százalékkal a harmadik helyen. A dizájn mindössze 8 százaléknak a legfontosabb, a fenntarthatósági szempontok pedig 2 százaléknál szerepelnek az első helyen. A többség, 82 százalék egyébként nagy bútoráruházakban szokott vásárolni.
Megugrott a kereslet
A koronavírus-járvány hatására pedig egyre többen foglalkoztak a kertek, erkélyek rendbe rakásával, berendezésével, így a kerti bútorok iránti kereslet is jelentősen megnőtt a járvány előtti szintekhez képest.
2020-ban a JYSK-nél a nyár közepétől berobbant a kerti bútor vásárlás és összeségében a szezon végére 20 százalékkal nőtt a kerti bútor árbevétel. A magas bázis miatt 2021-ben a szezon végére 12 százalékkal emelkedtek az eladások, 2022-ben pedig 10 százalékos forgalomnövekedést könyvelhetett el a cég.
Az elmúlt három év legnépszerűbb termékei ebben a kategóriában a kerti ülőbútorok voltak, a kerti székek, kertiülőgarnitúrák, és a kisebb helyeket, így a balkonokon, erkélyeken is jól használható kávézó-, bisztró szettek. A különböző nyári kiegészítők közül a JYSK-nél pedig leginkább a kaspókat, virágládákat keresték a vásárlók. A cég várakozásai szerint idén népszerűek lehetnek még a függő ágyak, függő székek, hintaágyak, illetve azok a napozóágyak, amelyek külön-külön, vagy összetolva is használhatóak.
Élen a polyrattan, de egyre népszerűbb a fa
Az eladásokból a legnagyobb részt az úgynevezett petán kerti bútorok képviselték, ezek műanyagból „szőtt” rattan stílusú termékek, is amelyeknek a váza acél, alumínium vagy polipropilén. A népszerűségük egyik oka, hogy ezek a bútorok a legkevesebb karbantartást igénylik, ellenállnak az időjárásnak, így akár egész évben a szabadban hagyhatóak. A kínálatban elérhetőek már újrahasznosított alumíniumból és óceáni műanyagból készült verziók is.
Továbbra is népszerűek a fából – például eukaliptuszból vagy akácból - készült kerti bútorok, de egyre több bútor érhető el teak fából is, ezek a keményfa-termékek megkapták az FSC-minősítést is. A fabútorok a természetes anyaguk miatt egyébként időről időre némi karbantartást igényelnek, csiszolást és olajozást, ezekkel megelőzhető a fa korai elhasználódása, és a bútor hosszútávon is megőrzi szépségét.
Fotók: JYSK
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat