Egy európai kutatás meglepő eredménye szerint az ingatlant vásárlók döntéseiben a rendelkezésre álló pénzügyi keret csupán 27%-ban, az érzelmek azonban 73%-ban befolyásolják a végső döntést. Lássuk, hogyan fordíthatjuk a magunk javára az érzelmek erejét.
Ingatlanunk eladásra kínálása során különféle érzelmi húrokat pengethetünk. A legfontosabb, melyről valóban érdemes beszélni, az érdeklődőkkel, potenciális vásárlóinkkal kialakított légkör.
1. A megfelelő légkör az üzlet végeredménye szempontjából meghatározó
A legtöbb ember kifejezetten feszélyezve érzi magát, ha egy idegen lakásban kell tartózkodnia, így érthető, hogy a kényelmetlen helyzetben a kellemetlen érzést különböző viselkedésformával próbálják palástolni. Ezekre számítsunk
• kritizálás,
• lenéző viselkedésmód,
• csendes passzív szemlélődés kérdések nélkül,
• olyan vevő is van, aki alig várja, hogy visszatérhessen az általa jól ismert semleges terepre, tehát tudat alatt minél előbb szabadulni próbál a helyzetből.
Ha ingatlant árulunk, gondoljunk arra, hogy a látogató rettentő kényelmetlenül érzi magát, de ezt igyekszik eltitkolni, és valljuk be, számunkra sem igazán komfortos ez a furcsa helyzet. Éppen ezért legyünk elnézőek potenciális vásárlóinkkal. Tudatosítsuk magunkban, hogy mi állunk a piacon a portékánkkal, ki kell szolgálnunk a vásárlókat, még jobban fel kell csigáznunk az érdeklődőket, a kedvükben kell járnunk. Teremtsünk kellemes, barátságos légkört.
2. Vegyük figyelembe a lehetséges érdeklődők csoportját
Nem tudhatjuk, pontosan kik érdeklődnek eladó ingatlanunk iránt. Lehet ez kisgyerekes család, elvált vagy egyedülálló ember, idősebb házaspár. Számtalan élethelyzettel találkozhatunk. Ha a lakás adottságaiból is látszik, hogy milyen típusú vevők fognak rédeklődni, akkor érdemes olyan „arcot” adnunk a belső tereknek, mely már a hirdetési fotókon is vonzó azoknak, akik a mi kategóriánkban keresnek otthont maguknak. Nehezebb a dolgunk, ha egyáltalán nem tudjuk, hogy milyen típusú vevőkre számíthatunk, ilyenkor nagyobb eséllyel kel el az ingatlan, ha olyan látványt és légkört teremtünk, melyben bárki szívesen berendezkedne, és meglátja benne saját, leendő életterét.
Ha tudatosan felkészítjük ingatlanunkat az eladásra, akkor egy vonzó és eladható termékkel jelenhetünk meg az ingatlanpiacon, amely kitűnik a tömegből. A Home Staging (ingatlanok felkészítése eladásra) alkalmazásával, feltűnően jó fotókkal, ütős hirdetési szöveggel, kellemes légkör megteremtésével a környéken a mi ingatlanunk lehet kategóriájának legjobbja. Ha megtekintéskor kellemes légkörben nézelődhet minden érdeklődő – legyen bármilyen élethelyzetben –, mindenképp meglátja jövendőbeli otthonát egy jól felkészített ingatlanban!
Ne feledjük: az ár az irányadó, de a végső csapást az érzelmek intézik!
Herger Mónika
www.ingatlansiker.hu
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat