A LovePlant okoscserép egy kihívás keretében 30 napon át ad apró feladatokat a párnak egy mobilalkalmazás segítségével, a kihívások sikeres teljesítésével pedig az applikáció automatikusan megöntözi a növényt – ezzel táplálva azt, és a kapcsolatot is.
A LovePlant ötletét a Flying Objects, a kétszeres Red Dot és iF design-díjas dizájn stúdió csapata öntötte formába. „Amikor formatervezőként bekapcsolódtunk a munkába, a technológiai tartalom már lényegében adott volt. Ezt finomítva, és a teches belsőt, illetve a humánus külsőt összeillesztve alakult ki a formaterv.” – mondja Húnfalvi András, a Flying Objects társalapítója.
A formatervező csapat célja egy olyan dizájn tárgy megalkotása volt, ami bármely nappaliban jól mutat, nem uralja a teret és a növény kényelmét is biztosítja. Így született meg egy mikro üvegház ötlete, amiben nyomon követhetjük a növény gyarapodását. „A formatervezés arról szól, hogy egy üzenetet hogyan fogalmazunk meg egy tárgyon keresztül. Erre tökéletes példa a LovePlant. Az üveg és a fafurnér használata, a nyugodt, geometrikus formák humánussá teszik a technológiai tartalmat. A felhasználóban valószínűleg nem is tudatosulnak ezek a részletmegoldások, de összhatásban sokat számít.” – teszi hozzá András.
Az okoscserép mobilinternet segítségével, IoT felhőn keresztül kommunikál a mobilapplikációval. A rendszer ezen keresztül monitorozza a LovePlant eszköz állapotát, szabályozza a fényt és az öntözést. Az eszköz egy szenzorokkal ellátott öntözőrendszerrel rendelkezik, amely az applikáción keresztül jelez a tartály vízszintjének állapotáról. A növény akkor kapja meg a megfelelő mennyiségű vizet, ha a napi kihívását a pár mindkét tagja elvégezte. Melegfehér színhőmérsékletű LED-izzók biztosítják a fényt, melyek a növény számára ideális környezetet teremtenek a növekedéshez. Az izzók reggel 7-től este 7-ig világítanak, így biztosítanak megfelelő fénymennyiséget akár sötét lakásban is.
A LovePlant azonban nem csak egy mutatós dizájn elem, küldetése is van. A Telenor február 14-től futó kampányának célja a társadalom perspektívaváltása a digitális kommunikáció negatív hatásával kapcsolatban. Hiszen nem szükségszerű, hogy a telefon elidegenítő eszköz legyen, a kapcsolat katalizátora is lehet, ha a digitális kommunikációt nem csupán a napi bevásárlólista megosztására és a családi logisztika intézésére használjuk. A projekt keretében párok jelentkezését várják, akik közül a 40 kiválasztott egy-egy LovePlant okosnövényt kap a hozzá tartozó mobilapplikációval.
A pár közös felelőssége a növény, hiszen az okoscserép csak akkor öntözi azt meg, ha mindketten sikeresen teljesítik az aznapi megmérettetéseket. Amennyiben a pár a kihívás bármely szakaszában 1 hétig nem gondoskodik a növényről, az applikáció számos figyelmeztetést követően automatikus locsolásra kapcsol, így védve a növényt a kiszáradástól. A 30 napon át tartó kihívások sorában szerepel többek között pozitív visszajelzés, érzelmek verbális kifejezése, közös élmény felidézése, apró meglepetés és közös program szervezése is. A játékos kihívások éppúgy hasznára válhatnak egy friss szerelmespárnak, mint egy gyermekes házaspárnak, hiszen a kommunikáció alapvető feltétele egy harmonikus, boldog párkapcsolatnak – ennek megteremtésében segít a LovePlant.
A LovePlant kihívásra február 28-án 10 óráig várják a jelentkező párokat. További információ és jelentkezés: www.telenor.hu/loveplant
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat