A tartósság, az energiatakarékosság és az ár-érték arány verhetetlen szempontok a vásárlási döntések során, utóbbit illetően pedig a MOFÉM csaptelepeket tartják a legjobb választásnak a megkérdezettek. A design és a higiénikus megoldások is egyre mérvadóbbá válnak, ahogy a tisztálkodás mellett a kényeztetés és a feltöltődés helyszíneként is tekintünk a fürdőszobánkra. A magyar otthonok átlagosan egy fürdőszobával rendelkeznek, amelyek jellemzően 12-13 négyzetméter kiterjedésűek, a többségé pedig 9 négyzetméternél is kisebb. Tízből kilenc fürdőszobában elengedhetetlen a mosdókagyló megléte, akárcsak a fürdőkádé is, ami gyakrabban fordul elő a zuhanykabinnál – utóbbi a háztartások 66 százalékában jellemző. A 2022 után ismételten elvégzett felmérés arra is rámutatott, hogy a lakosság átlagosan 5 négyzetméterrel nagyobb fürdőszobára vágyik, és a közeljövőben tervezi is annak felújítását.
A következő években a megkérdezettek 62 százaléka tervez valamilyen ingatlanfelújítást, amelyből a legtöbb a fürdőszobára irányul (36%). Ami a terveket illeti, a kitöltők több mint egyharmada először a zuhanykabinját vagy a fürdőkádját cserélné korszerűbbre, de minden harmadik magyar a mosdókagylóját is szívesen modernizálná. A válaszadók emellett hidromasszázs-zuhanyra (28%) és termosztátos csaptelepre (22%) vágynak, ezáltal is jelezve, hogy a fürdőszobában a kényelem és az élmény éppoly fontos, mint a tisztálkodási funkció. Egyre többen tekintenek ugyanis a fürdőszobájukra a kikapcsolódás és a feltöltődés helyszíneként: 29 százalékuk testileg és szellemileg is itt frissül fel, közel egynegyedük pedig itt tudja igazán megélni az „énidőt”. A Strohm Teka és a MOFÉM innovatív fejlesztéseit ezeknek az elvárásoknak megfelelően alkották meg, hogy általuk a fürdőszoba egyben egy környezettudatos, energiahatékony relaxációs helyszín is legyen.
A tervezett munkálatok közül a festés (56%), a burkolás (44%), a csaptelepek (39%), valamint a kádak cseréje (38%) a leggyakoribb. A felújítással kapcsolatos döntéseket a többség a társával együtt hozza meg, de minden ötödik megkérdezett hozzáértő segítségét is kikéri, ami a 18-29 évesek körében a legjellemzőbb. A legnagyobb hévvel a 30-39 éves korosztály vág bele a felújításba: ők átlagosan 4-5 dolgot szeretnének megváltoztatni vagy kicserélni a következő pár évben.
A felújítással kapcsolatos vásárlói döntéseknél a legfontosabb szempont a termékek tartóssága (81%) és a kedvező ár-érték arány (75%). Ezt követi a víztakarékosság (62%), a könnyű tisztíthatóság (59%) és az energiatakarékosság (57%). Szinte minden válaszadó arra törekszik a fürdőszoba megtervezésekor, hogy a berendezések könnyen tisztán tarthatók és higiénikusak legyenek, valamint ne pazaroljanak sok vizet. Ezek mellett a design egy fokkal kevésbé meghatározó tényező, de a felújítást tervezők 77 százaléka számára legalább olyan fontos a mosdók és csaptelepek stílusos kialakítása, mint például a csempéké. A Strohm Teka széles választékot kínál teljeskörű fürdőszobai megoldásokból, többek között mosdó, zuhany és kádtöltő csaptelepekből is, amelyek változatos színekben és méretekben elérhetők. Ráadásul a legtöbb mosdó csaptelep víztakarékos is, hiszen percenként mindössze 5 liter vizet engednek át magukon.
A vízfelhasználás elsősorban a felhasználótól függ, de egy egyszerű beállítással vagy egy kis befektetéssel már nagy megtakarítás érhető el. Ezen az elven alapszik a piacvezető magyar csaptelepgyártó MOFÉM Pilar termékcsaládja is. A több mint 120 éves tapasztalattal rendelkező márka a folyamatosan változó fogyasztói igényekre reagálva alkotta meg energiahatékony és környezettudatos csaptelep-kollekcióját. A mosdó csaptelepeket átfolyáskorlátozó elemmel látták el, melynek köszönhetően a vízátbocsátás nyomástól függetlenül 5 liter/perc. Ez évi több mint 28 000 liter víz megtakarítást jelenti, vagyis egy Pilar mosdó csapteleppel egy év alatt annyi vizet tudunk megspórolni, ami elég lehet 280 fürdéshez.
A gazdaságosság és a fenntarthatóság iránti igény abból is látszik, hogy a csaptelepeket a többség (65%) inkább megjavíttatja, amennyiben lehetősége van rá, minthogy rögtön megváljon tőle. Az új csaptelepek beszerelését a megkérdezettek közel fele inkább maga végzi, a negyedük pedig szakemberre bízza magát. A felmérésben résztvevők 80 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a fürdőszoba tervezése és a berendezések kiválasztása nagyobb kihívást jelent számára, mint az ideális mobiltelefon megtalálása, ezért a vásárlói döntésekben gyakran szakértői segítséget vesznek igénybe. A válaszadók legnagyobb mértékben a kivitelezők ajánlására támaszkodnak, de fontos információforrást jelentenek a weboldalak és a bemutatótermek is. Utóbbiak mellett szól, hogy a személyesség nagyon fontos az érintettek számára a fürdőszobai termékek beszerzése során. A válaszadók 86 százaléka személyesen is utánanézett a termékeknek, és a leghasznosabb forrásoknak a márkaüzletek és bemutatótermek bizonyultak. Egy fürdőszoba-felszerelés vagy berendezés prémium jellegét leginkább a tartósság (65%) és az ár (63%) határozza meg elsősorban a megkérdezettek szerint. A harmadik legfontosabb szempontnak a tapasztalat és a megbízhatóság bizonyultak (44%), amit a víztakarékosság (31%) követ. A vizsgált márkák ár-érték arányát tekintve a MOFÉM-et tartják a legjobb választásnak a válaszadók, de a népszerűségét, a háttérszolgáltatásait és az ökológiai lábnyomát tekintve is benne van a top háromra értékelt márkában.
Összességében tehát a magyarok hosszú távra terveznek a fürdőszoba felújítása során, és tartós, jó minőségű, víztakarékos berendezéseket keresnek, amelyek jó ár-érték aránnyal bírnak. A vásárlók alapos megfontolásnak vetik alá a választásaikat, több forrásból tájékozódnak, és javarészt személyesen is szeretik megvizsgálni a kiválasztott fürdőszobaberendezéseket. A 2022-es Fürdőszoba Körképhez képest a friss kutatás eredményeiben jobban előtérbe került a víztakarékosság, mint a vásárlás során meghatározó kritérium. De az is újdonságot jelent a korábbiakhoz képest, hogy egyre többen javíttatják meg inkább régi csaptelepeiket, minthogy lecseréljék őket – ezért is fontos, hogy a megvásárolt termék értékálló, fenntartható és megbízható legyen.
2024. szeptember 23. 15:11
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2025 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat