hirdetés

Stílusos otthonok Kislakás Inspiráló helyiségek Dekor Megoldjuk Utazás Hírek WEBSHOP

hirdetés

Így tisztálkodnak a magyarok: felmérésből derült ki, milyenek a magyar fürdőszobák!

Így tisztálkodnak a magyarok: felmérésből derült ki, milyenek a magyar fürdőszobák!

Közel minden második magyar tervezi a jövőben felújítani fürdőszobáját, a festés után pedig legtöbben a csaptelepeket és a fürdőkádat cserélnék le – derült ki a Strohm Mofém Zrt. 2024-es Fürdőszoba Körképéből, amelyben immár másodszor vizsgálták a magyarok fürdőszobahasználattal és -felújítással kapcsolatos szokásait.

A tartósság, az energiatakarékosság és az ár-érték arány verhetetlen szempontok a vásárlási döntések során, utóbbit illetően pedig a MOFÉM csaptelepeket tartják a legjobb választásnak a megkérdezettek. A design és a higiénikus megoldások is egyre mérvadóbbá válnak, ahogy a tisztálkodás mellett a kényeztetés és a feltöltődés helyszíneként is tekintünk a fürdőszobánkra. A magyar otthonok átlagosan egy fürdőszobával rendelkeznek, amelyek jellemzően 12-13 négyzetméter kiterjedésűek, a többségé pedig 9 négyzetméternél is kisebb. Tízből kilenc fürdőszobában elengedhetetlen a mosdókagyló megléte, akárcsak a fürdőkádé is, ami gyakrabban fordul elő a zuhanykabinnál – utóbbi a háztartások 66 százalékában jellemző. A 2022 után ismételten elvégzett felmérés arra is rámutatott, hogy a lakosság átlagosan 5 négyzetméterrel nagyobb fürdőszobára vágyik, és a közeljövőben tervezi is annak felújítását.

Fürdőszoba – Álmok és átalakuló funkciók

A következő években a megkérdezettek 62 százaléka tervez valamilyen ingatlanfelújítást, amelyből a legtöbb a fürdőszobára irányul (36%). Ami a terveket illeti, a kitöltők több mint egyharmada először a zuhanykabinját vagy a fürdőkádját cserélné korszerűbbre, de minden harmadik magyar a mosdókagylóját is szívesen modernizálná. A válaszadók emellett hidromasszázs-zuhanyra (28%) és termosztátos csaptelepre (22%) vágynak, ezáltal is jelezve, hogy a fürdőszobában a kényelem és az élmény éppoly fontos, mint a tisztálkodási funkció. Egyre többen tekintenek ugyanis a fürdőszobájukra a kikapcsolódás és a feltöltődés helyszíneként: 29 százalékuk testileg és szellemileg is itt frissül fel, közel egynegyedük pedig itt tudja igazán megélni az „énidőt”. A Strohm Teka és a MOFÉM innovatív fejlesztéseit ezeknek az elvárásoknak megfelelően alkották meg, hogy általuk a fürdőszoba egyben egy környezettudatos, energiahatékony relaxációs helyszín is legyen. 

Hogyan vágunk neki a felújításnak?

A tervezett munkálatok közül a festés (56%), a burkolás (44%), a csaptelepek (39%), valamint a kádak cseréje (38%) a leggyakoribb. A felújítással kapcsolatos döntéseket a többség a társával együtt hozza meg, de minden ötödik megkérdezett hozzáértő segítségét is kikéri, ami a 18-29 évesek körében a legjellemzőbb. A legnagyobb hévvel a 30-39 éves korosztály vág bele a felújításba: ők átlagosan 4-5 dolgot szeretnének megváltoztatni vagy kicserélni a következő pár évben.

A felújítással kapcsolatos vásárlói döntéseknél a legfontosabb szempont a termékek tartóssága (81%) és a kedvező ár-érték arány (75%). Ezt követi a víztakarékosság (62%), a könnyű tisztíthatóság (59%) és az energiatakarékosság (57%). Szinte minden válaszadó arra törekszik a fürdőszoba megtervezésekor, hogy a berendezések könnyen tisztán tarthatók és higiénikusak legyenek, valamint ne pazaroljanak sok vizet. Ezek mellett a design egy fokkal kevésbé meghatározó tényező, de a felújítást tervezők 77 százaléka számára legalább olyan fontos a mosdók és csaptelepek stílusos kialakítása, mint például a csempéké. A Strohm Teka széles választékot kínál teljeskörű fürdőszobai megoldásokból, többek között mosdó, zuhany és kádtöltő csaptelepekből is, amelyek változatos színekben és méretekben elérhetők. Ráadásul a legtöbb mosdó csaptelep víztakarékos is, hiszen percenként mindössze 5 liter vizet engednek át magukon.

A vízfelhasználás elsősorban a felhasználótól függ, de egy egyszerű beállítással vagy egy kis befektetéssel már nagy megtakarítás érhető el. Ezen az elven alapszik a piacvezető magyar csaptelepgyártó MOFÉM Pilar termékcsaládja is. A több mint 120 éves tapasztalattal rendelkező márka a folyamatosan változó fogyasztói igényekre reagálva alkotta meg energiahatékony és környezettudatos csaptelep-kollekcióját. A mosdó csaptelepeket átfolyáskorlátozó elemmel látták el, melynek köszönhetően a vízátbocsátás nyomástól függetlenül 5 liter/perc. Ez évi több mint 28 000 liter víz megtakarítást jelenti, vagyis egy Pilar mosdó csapteleppel egy év alatt annyi vizet tudunk megspórolni, ami elég lehet 280 fürdéshez.

Bízunk a saját meggyőződéseinkben, de fontos a szakértői vélemény is

A gazdaságosság és a fenntarthatóság iránti igény abból is látszik, hogy a csaptelepeket a többség (65%) inkább megjavíttatja, amennyiben lehetősége van rá, minthogy rögtön megváljon tőle. Az új csaptelepek beszerelését a megkérdezettek közel fele inkább maga végzi, a negyedük pedig szakemberre bízza magát. A felmérésben résztvevők 80 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a fürdőszoba tervezése és a berendezések kiválasztása nagyobb kihívást jelent számára, mint az ideális mobiltelefon megtalálása, ezért a vásárlói döntésekben gyakran szakértői segítséget vesznek igénybe. A válaszadók legnagyobb mértékben a kivitelezők ajánlására támaszkodnak, de fontos információforrást jelentenek a weboldalak és a bemutatótermek is. Utóbbiak mellett szól, hogy a személyesség nagyon fontos az érintettek számára a fürdőszobai termékek beszerzése során. A válaszadók 86 százaléka személyesen is utánanézett a termékeknek, és a leghasznosabb forrásoknak a márkaüzletek és bemutatótermek bizonyultak. Egy fürdőszoba-felszerelés vagy berendezés prémium jellegét leginkább a tartósság (65%) és az ár (63%) határozza meg elsősorban a megkérdezettek szerint. A harmadik legfontosabb szempontnak a tapasztalat és a megbízhatóság bizonyultak (44%), amit a víztakarékosság (31%) követ. A vizsgált márkák ár-érték arányát tekintve a MOFÉM-et tartják a legjobb választásnak a válaszadók, de a népszerűségét, a háttérszolgáltatásait és az ökológiai lábnyomát tekintve is benne van a top háromra értékelt márkában.

Évekre szóló döntéseket hozunk

Összességében tehát a magyarok hosszú távra terveznek a fürdőszoba felújítása során, és tartós, jó minőségű, víztakarékos berendezéseket keresnek, amelyek jó ár-érték aránnyal bírnak. A vásárlók alapos megfontolásnak vetik alá a választásaikat, több forrásból tájékozódnak, és javarészt személyesen is szeretik megvizsgálni a kiválasztott fürdőszobaberendezéseket. A 2022-es Fürdőszoba Körképhez képest a friss kutatás eredményeiben jobban előtérbe került a víztakarékosság, mint a vásárlás során meghatározó kritérium. De az is újdonságot jelent a korábbiakhoz képest, hogy egyre többen javíttatják meg inkább régi csaptelepeiket, minthogy lecseréljék őket – ezért is fontos, hogy a megvásárolt termék értékálló, fenntartható és megbízható legyen. 

2024. szeptember 23. 15:11



hirdetés
Legnépszerűbb témák
Fókuszban a tér: Megjelent az OTTHON magazin szeptemberi száma!
Hírek
Fókuszban a tér: Megjelent az OTTHON magazin szeptemberi száma!
A nevetéssel, élményekkel teli nyári hónapok után beköszöntő szeptember leginkább a feladatokról szól, és hogy újra felvegyük a hétköznapok ritmusát. ...

Mennyit tudsz a beporzókról? Ha ők nem lennének, sok finomságtól örökre elbúcsúzhatnánk…
Kert, növény
Mennyit tudsz a beporzókról? Ha ők nem lennének, sok finomságtól örökre elbúcsúzhatnánk…
Virágról virágra szállnak, miután felébredtek hosszú téli álmukból. A beporzók látványa örömmel tölti el minden kertbarát szívét, de szerepük ...

Csökken a stressz, nő a tér: egy pont a lakásban, amit érdemes mindennap rendbe tenni!
Megoldjuk
Csökken a stressz, nő a tér: egy pont a lakásban, amit érdemes mindennap rendbe tenni!
Mindannyiunk lakásában akad egy olyan pont, amit a szakértő szerint mindennapi szinten érdemes rendben tartani, mert így csökkenthetjük a ...




EZT IS Ajánljuk
Ezektől nem férünk el a konyhában: tárolási nehézségek a mindennapokban
Hírek
Ezektől nem férünk el a konyhában: tárolási nehézségek a mindennapokban
A magyarok 71 százaléka szerint a helykihasználás maximalizálása lenne a legfontosabb feladat a konyhájában – derül ki az IKEA Otthoni tárolás ...

A magyarok 70 százaléka leginkább az otthonában tud kikapcsolódni
Hírek
A magyarok 70 százaléka leginkább az otthonában tud kikapcsolódni
A magyarok 70 százalékának az otthona jelenti azt a helyet, ahol a leginkább ki tud kapcsolódni, és 10-ből 8-an fontosnak érzik, hogy a lakhelyük ...

A magyarok többsége tudatosan vásárol, mégis sok élelmiszert pazarol el
Hírek
A magyarok többsége tudatosan vásárol, mégis sok élelmiszert pazarol el
A magyarok többsége saját bevallása szerint tudatosan vásárol, figyel az élelmiszerek lejárati idejére, mégis évente 65 kilogramm ...








Fizess elő a magazinra!

Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.



otthon.hu © 2025 – minden jog fenntartva

Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás    Játékszabályzat

Impresszum    Médiaajánlat    Előfizetés    Kapcsolat    ÁSZF

Stílusos otthonok
Sztárlakások
Kislakás Inspiráló helyiségek
Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali
Dekor
Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony
Megoldjuk
Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek
Utazás Hírek