A mai alacsony ingatlanárak mellett az volna az ideális megoldás, ha az eladó kivárná a piac fellendülését, és csak akkor próbálná értékesíteni lakását, házát. Ezt a luxust azonban nem mindenki engedheti meg magának. Sok tulajdonos likviditási-, hitel- vagy egyéb probléma miatt kénytelen minél hamarabb eladni ingatlanát. Íme néhány tipp a hatékonyság érdekében.
1. Rendkívül fontos, hogy a legjobb kínálati árral jelenjünk meg az ingatlanpiacon. Ez nem azt jelenti, hogy a legolcsóbb áron kínáljuk portékánkat! Legyünk tisztában azzal a legmagasabb árral, ami mellett még érkeznek érdeklődők a hasonló ingatlanokra és közöttük próbáljunk vevőt találni.
2. Legyünk rugalmasak! A kínálati ár megállapításánál adjunk 1-2% mozgásteret magunknak az alkudozásra. Ha a vevőjelölt mindenképp alkudni szeretne az árból, ne mondjunk egyből nem-et. Kérdezzük meg az illetőt, miért gondolja azt, hogy ingatlanunk kevesebbet ér a kínálati árnál. Íme, egy példa. Ha az érdeklődő hiányolja az új nyílászárókat, jóval alacsonyabb árat kínál. Ajánljuk fel, hogy a várható költségeket szívesen elfelezzük, ha megvásárolják a lakást. Hogy miért nem a teljes cserét álljuk, mint eladó? A cserélt nyílászárókkal ugyanis jelentősen megnő a lakás értéke, így a beruházás bőven megtérül az új lakónak, nem is beszélve a kisebb rezsi számlákról.
3. Egy európai kutatás igazolja azt a meglepő állítást, hogy az ingatlaneladás 73 %-ban érzelmi döntés és csak 27%-ban számítanak a racionális érvek. Használjuk ki ezt a tényt, és adjunk olyan arcot eladó ingatlanunknak, hogy lehetőleg az első másodpercben beleszeressen az érdeklődő. Már a fotózás előtt lomtalanítsunk, takarítsunk, díszítsünk, fotózzunk hatékonyan, hogy eladható árucikkel jelenhessünk meg a piacon.
4. Számtalan, a miénkhez hasonló ingatlannal találkozhat az érdeklődő. Ha ki akarunk tűnni a hirdetések és az ingatlanok tömegéből, akkor a megfelelő áron kívül az intenzív marketing lehet a fegyverünk. Minél több helyen jelenik meg ajánlatunk, minél jobb képekkel, alaprajzzal és informatív, valós tényeket közlő szöveggel, esetleg kiemeléssel, egyéb előnyök hangsúlyozásával – ilyen lehet többek között a panoráma vagy a garázs –, annál több érdeklődő látja eladásra kínált ingatlanunkat, így nagyobb az esély a sikeres eladásra.
Herger Mónika
Home Staging és Ingatlanmarketing szakértő
www. IngatlanSiker.hu
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat